IJsland; geijsers, gletsjers en watervallen

Een korte nacht

We hebben na een paar uur wachten dan toch eindelijk de huurauto op kunnen halen. Een boekingsfout met de tijdstippen gaf wat vertraging. De code voor de reistablet was ook nog even lastig maar gelukkig had ik alles thuis uitgeprint en konden we met de navigatie ons eerste hotel goed vinden.

Moe en hongerig na een dag reizen kwamen we aan in Hveragerdi alwaar het hotel veel goed maakt. Twee uur tijdsverschil is niet zoveel maar toch merk je het wel.

Fijn dat je bij elk hotel ook gelijk kan eten. De prijzen zijn echter wel duurder dan in Nederland dus we zullen rustig aan doen. We dineerden samen heel romantisch bij een lava kaarsje.

Het landschap is licht heuvelachtig met landinwaarts bergplateaus. Veel lavavelden met gras en mossen. Hier en daar een boom of struik en heel veel paarse lupines.

De nacht is heel kort. De zon gaat pas onder om 12 uur en komt om 3 uur alweer op. Dit samen met het tijdsverschil maakt dat ik nu om 6 uur dit blog zit te typen.

Vandaag naar de geothermische activiteiten van Hveragerdi en de 'Golden Circle' en dan door naar Vik. Dit wordt een mooie dag. De weersvoorspelling is zonnig en droog.

carine mestdagh

wat een leuk verhaal en zo een mooi zwembad :)
veel plezier
ja dat wist ik dat het korte nachten zijn in ijsland

Jolande Rommens

Dankjewel Carine, het was een prachtig zwembad verwarmt door de thermische stoom maar we waren te moe om te zwemmen.