IJsland; geijsers, gletsjers en watervallen

Rondreis door zuid west IJsland

We gaan naar IJsland riep ik enthousiast nadat ik in januari in de kerstvakantie deze reis had geboekt. Met "we" bedoel ik mijn man en ik want de kinderen gaan allang niet meer mee omdat ze liever zelf op vakantie gaan. Dat is jammer maar ook wel weer makkelijk als het gaat om 'wie past er op de hond, katten, het huis etc.' De hond hoeft niet meer in de kennel, de familie hoeft geen post en katten verzorging meer te doen. Dat is dan weer het voordeel.

We gaan een rondreis doen van 7 dagen door zuid west IJsland. We beginnen voorzichtig met dit land te ontdekken nadat we Ierland, Schotland en Engeland hebben gehad. De plaatjes van IJsland hadden een onweerstaanbare aantrekkingskracht op mij en ik ben dol op ruige natuur en nieuwe 'werelden'.


We vertrekken morgen vanaf Schiphol met een Boeing 767-300 naar Keflavik en zullen dan gelijk doorrijden naar Hveragerdi. Geen idee hoe je dat uitspreekt maar het schijnt er wel mooi te zijn. We hebben onze eigen huurauto en de hotels zijn geboekt. We hebben of een reisdag en met enige regelmaat een rustdag waar we op ons gemak de omgeving kunnen verkennen.


De weersvoorspelling kan niet beter. Normaliter zou twee van drie dagen regenen in IJsland maar de voorspelling laat geen enkele regendag zien dus ik denk dat we ontzettend geluk gaan hebben met mooi weer waardoor het helemaal schitterend zal zijn. Ik verheug me enorm op deze reis. Het is eindelijk zover.. morgen vertrek.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!