IJsland; geijsers, gletsjers en watervallen

Thingvellir een super mooi meer

Helemaal ongerept en het lijkt wel the middle of nowhere en daar vind je een prachtig meer met veel bomen, struiken en bloeiende planten. Thingvellir heet het. En het is er net een sprookje.

We besloten de toeristische route wat te ontwijken door de gravelweg te nemen die linksom het meer loopt. We hebben inmiddels door dat de busladingen toeristen vooral via de asfaltwegen komen.

En Michel vindt de kleinere binnen wegen veel mooier dan de hoofdwegen met meer verkeer en waar je eigenlijk altijd net te ver van alles af zit of net ladingen toeristen iets bezoekt.

Er is nog genoeg ongerept gebied waar weinig mensen komen en waar de natuur geweldig mooi is maar dan moet je wel van de ringweg 1 af als dat kan en bij voorkeur de onbekende kleine weggetjes pakken.we lunchen aan het meer met lekkere stokbroden van de Kr supermarkt. Je kan daar wraps, sandwiches en salades kopen om mee te nemen.

Het is een prachtige route via de 36 en 360 deels verhard en deels gravel. Daarna rijden we door via een fjord naar ons volgende hotel in Bogarnes.

Mamma

Het is elke dag weer even mooi.