IJsland; geijsers, gletsjers en watervallen

Skogafoss alweer een waterval

Onderweg op de heenweg hadden we deze waterval al gezien vanuit de verte maar we hadden toen geen energie en tijd meer om weer een stop te maken.

We besloten daarom op de terugweg vandaag er langs te gaan en tot mijn vreugde kon ik eindelijk ook eens wat schaapjes fotograferen die je hier overal ziet lopen. In de weiden, langs de weg en hiervoor de camping naast de waterval.

Deze waterval is heel erg hoog en er loopt een trap omhoog tot bovenaan de waterval. Je kan in dit gebied aan de voet van vulkaan Katla ook hiking trailer volgen.

De waterval voedt de rivier de Skogar en we hadden wederom zéér zonnig weer van wel 20 graden vandaag waardoor de nevel van de waterval prachtige regenbogen om ons heen toverde.

Er zou hier een schat verstopt liggen van een of andere schurk maar die zijn we niet tegengekomen. Wel een mooi riviertje.

Hierna reden we door naar Kelder voor de turf huisjes. We namen afscheid van Katla met zijn mooie ijskap en vervolgde onze weg richting de Hekla.