IJsland; geijsers, gletsjers en watervallen

Op weg naar vulkanen en geijsers

We gingen via de 35 omhoog richting de Geysir. Onderweg kom je al de meest mooie plekjes tegen en we moeten echt keuzes maken willen we vanavond Vik op tijd halen.

Het landschap is adembenemend puur en groots. Onze eerste stop is bij Kerio alwaar we een vulkaankrater en kratermeer willen bewonderen. Je kan daar fijn wandelen zolang je wilt en ik heb er een mooi brok lava gevonden wat mee naar huis gaat. Netjes gevraagd of dat mocht natuurlijk.

Hier rijden is relaxed en de vergezichten zijn adembenemend. Telkens kom je weer prachtige bergen, meren en rivieren tegen afgewisseld met bloemen, vooral lupines maar ook sneeuw landschappen in de hoogvlaktes.

Je moet hier echt keuzes maken wil je je bestemming halen want er is zoveel te zien. Elke bocht brengt je weer in een ander landschap of sfeer, vooral nu in de lente als het ijswater smelt en de temperatuur stijgt waardoor de natuur haar beste beentje voorzet.

We hebben een fijne auto die ook de gravel wegen goed aan kan.